
Eenvoud en Stichting DOEN bouwen samen duidelijke websites
Digitaal bureau Eenvoud heeft samen met en voor Stichting DOEN twee nieuwe websites ontwikkeld: www.doen.nl en www.doenventures.nl. Beide sites hebben een nieuwe look-and-feel, duidelijke structuur en technische opknapbeurt gekregen.
De ontwikkeling startte met een grondige analyse van de gebruikers: wie bezoekt de website, wat zoeken zij en hoe kunnen zij het beste geholpen worden? Op basis daarvan is een overzichtelijke structuur en visueel ontwerp ontwikkeld dat past bij het karakter van DOEN. De bestaande inhoud, zoals nieuws, projecten en programma’s, is opnieuw gestructureerd en geüpdatet.
De websites zijn opgebouwd met herbruikbare blokken, waardoor Stichting DOEN eenvoudig zelf nieuwe pagina’s kan aanmaken. Tools zoals de ‘quickscan’ helpen initiatiefnemers snel inzicht te krijgen in hun kansen op financiering. De websites zijn bovendien opgezet als multisite: DOEN Ventures, het VriendenLoterij Fonds en het Postcode Loterij Buurtfonds krijgen elk een eigen plek binnen dezelfde technische omgeving, met behoud van hun eigen uitstraling.
Soepele samenwerking
"Deze samenwerking draaide om overzicht, eenvoud en inhoud. Door al in een vroeg stadium goed af te stemmen, hebben we een platform gebouwd dat werkt voor zowel het team als voor de bezoeker", aldus Marcus Lodeizen, Account Manager bij Eenvoud
Maartje Thompson, online communicatieadviseur bij Stichting DOEN: "De samenwerking met Eenvoud verliep prettig en efficiënt. Dankzij hun vakkennis, snelle communicatie en oog voor detail hebben we websites gekregen waar we echt trots op zijn."