G2K scherpt positionering aan: focus op uitvoerbare creativiteit
Designbureau G2K, bekend om zijn werk in grafisch ontwerp en branding, heeft een aangescherpte positionering aangekondigd. Het bureau richt zich nu expliciet op strategie en brand design dat praktisch uitvoerbaar is in de echte wereld.
Volgens Frank Baas, managing partner bij G2K, draait de nieuwe aanpak om merken tot leven brengen. "De context waarin merken vandaag opereren is zo divers dat je al tijdens het ontwikkelproces scherp moet zijn op waar en hoe het merk zich manifesteert. Van strategie tot brand design: wij trekken de executie naar voren, zodat ideeën worden omgezet in werk dat daadwerkelijk wérkt."
De herpositionering is mede vormgegeven door Jasper Tempel, creative director en strateeg. "De kracht van G2K ligt in hun hoogwaardige design en focus op de realiteit van de klant. Door overbodige elementen weg te laten, ontstaat krachtig ontwerp dat klaar is voor de praktijk," aldus Tempel, die als Creative Director betrokken blijft bij G2K.
Ondersteund door sterke labels
De nieuwe richting wordt ondersteund door twee labels van G2K. Het creatief productiebureau DAYS legt de nadruk op beeldproductie als essentieel onderdeel van een merkidentiteit. "Een dedicated team voor beeld geeft ons de mogelijkheid om design en beeld perfect samen te laten werken," zegt Hans Geluk, creative director en partner.
Daarnaast zorgt de joint venture met developmentbureau SLASH2, genaamd TimesTwo, voor digitale merkervaringen die naadloos aansluiten op het ontwerpwerk van G2K. "Digital design is een kerncompetentie," zegt Yuri Nauta, digital director en partner. "Met deze samenwerking maken we het mogelijk dat al ons ontwerpwerk ook perfect geïmplementeerd wordt."