Kate Winslet’s bekroonde documentaire nu ook te zien op YouTube

Kate Winslet’s bekroonde documentaire nu ook te zien op YouTube

01-08-2022 (13:28) - Creatie

De bekroonde documentaire ‘Eating Our Way To Extinction’, mede-geproduceerd en ingesproken door Academy Award-winnende actrice Kate Winslet, is vanaf nu wereldwijd in meerdere talen te zien op YouTube.
 
De documentaire, die in 2021 betaald te zien was op Amazon Prime, Apple TV en VUDU, is nu ook door YouTube-agency Team5pm gelanceerd op YouTube. Eating Our Way To Extinction zoomt in op hoe de hedendaagse eetpatronen de toekomst van onze planeet beïnvloeden. De documentaire is een must-watch voor fans van soortgelijke publicaties, zoals The Game Changers, Racing Extinction en The Inconvenient Truth.
 

Over ‘Eating Our Way to Extinction’

Eating our Way to Extinction is een documentaire, die het publiek meeneemt op een filmische reis rond de wereld. Van de diepten van het Amazonewoud en de bergen van Taiwan tot aan de woestijn van Mongolië, de Dust Bowl in de VS, de Noorse Fjorden en de Schotse kusten. Het verhaal wordt verteld aan de hand van getuigenissen van bekende experts en inheemse volkeren, die het meest te maken hebben met de veranderingen van onze planeet. Bovendien komen wereldberoemde wetenschappers aan het woord, zoals onder andere Dr. Sylvia Earle (voormalig hoofdwetenschapper van NOAA en ontdekkingsreiziger) en Prof. Olivier de Schutter (voormalig speciaal rapporteur van de Verenigde Naties). Volgens medeproducer Mark Galvin is het een film voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van onze planeet en beter wil begrijpen wat de échte kosten zijn van ons eetpatroon.
 

Bijdrage Team5pm

Om awareness op YouTube te garanderen, is YouTube Agency Team5pm door de productie gevraagd de gehele lancering te verzorgen: van optimalisatie voor het YouTube-algoritme tot aan organische en paid-distributie. Om het bereik en de impact van de campagne te maximaliseren, is de YouTube agency verantwoordelijk voor actief YouTube-channel management en het creëren van een bijbehorende contentstrategie, gebaseerd op data.