Meta Festival trekt 6.500+ bezoekers en 100+ sprekers naar Metapolis

19-07-2022 (15:02) - Creatie

Meer dan 6.500 bezoekers kwamen eind juni bij elkaar in de gloednieuwe, meeslepende metaverse-wereld Metapolis voor het allereerste 24-uurs Meta Festival, om daar te luisteren naar honderden toonaangevende web3-innovators, brand marketeers, futuristen en technische experts.
 
Honderden anderen keken mee met de livestreams op YouTube, LinkedIn, Twitter en Twitch om een glimp op te vangen van het metaversefestival, dat georganiseerd en mede opgericht is door DEPT en Journee - The Metaverse Company.
 

Wat was er te zien en horen

Binnen Metapolis waren vijf podia gericht op popcultuur, de Betterverse, Immersive Experiences, Diehard Tech, en de Main Stage met live programmering in drie tijdzones in Azië-Pacific, Europa en Amerika. Onder de sprekers op deze podia waren experts van Netflix, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en de Federal Reserve Bank of Boston. Ieder podium zoomde in op een eigen thema en had verschillende schermen om presentaties te kunnen volgen. Metapolis beschikte ook over een Playground met workshops, karaoke, een live goochelshow, cocktaillessen, yoga en een NFT-workshop. Bezoekers konden bovendien door een NFT-galerij bladeren om NFT's te kopen die speciaal voor het evenement waren gemaakt.
 
Op de Main Stage luisterden bezoekers naar experts die zich richtten op Web3, popcultuur, innovatieve trends en hoe je een beter internet kunt bouwen. Sprekers waren onder meer web3-kenners Cathy Hackl, Paula Kilgariff, Diego Borgo en Gmoney, en experts van bedrijven als Google Cloud, Ready Player Me, The Volkswagen Group, H&Mbeyond, HAPE, The Fabricant, Coca Cola, WIRED, disguise, Burberry, Heineken, Salesforce , DRESSX, Headspace, Decentraland, Epic Games, Algorand, PwC UK, Campaign en Forrester.