Natwerk verbindt Amsterdam Science Park door iconisch landmark

04-07-2016 (12:36) - Creatie

Reclamebureau Natwerk won vorig jaar de pitch voor het Amsterdam Science Park met het concept: Connecting Boundless Minds. De opdracht was het stimuleren van  de verbinding  tussen studenten, ondernemers en onderzoekers om zo samen de wereld van de wetenschap te veroveren.

Natwerk ontwikkelde een campagne en een daarbij passend icoon om de drie interne doelgroepen op een innovatieve manier samen te brengen: de Connectable. Deze picknicktafel, die je als een puzzelstuk in andere Connectables klikt, vormt een nieuwe ontmoetingsplek op het park, met ambities ver buiten de landsgrenzen.  

Frank de Ruwe, creatief directeur Natwerk: 'De Connectable is een iconisch landmark op het park, maar ook een bruikbaar object met een duidelijke functie: het verbinden van het Amsterdam Science Park, met elkaar en met de wereld. Door de Connectable te gebruiken bij (internationale) evenementen krijgt het Amsterdam Science Park echt een gezicht en ontstaan hopelijk mooie nieuwe samenwerkingen. Dit is precies hoe wij graag werken: een fysiek product doorvertalen naar nieuwe middelen en vormen van communicatie'
 
Leo le Duc, directeur Amsterdam Science Park: 'Onze vraag was in eerste instantie een campagne om  de samenwerking tussen de innovatieve wetenschappers, getalenteerde onderzoekers, avontuurlijke ondernemers en gedreven studenten die het park rijk is, aan te sporen. Daarnaast wilden wij het park in binnen- en buitenland beter op de kaart zetten. Natwerk antwoordde daarop met het bijzondere concept Connecting Boundless Minds. Dit was voor ons een verrassend antwoord dat precies aansloot op onze vraag. Door een iconisch ontwerp krijgt het park zowel intern als extern een sterkere naam.'