Nieuw cultureel platform van fritz-kola debuteert op Best Kept Secret

Nieuw cultureel platform van fritz-kola debuteert op Best Kept Secret

03-06-2025 (15:10) - Creatie

In een festivallandschap waarin merkactivaties steeds prominenter aanwezig zijn, kiest fritz-kola voor een nieuw cultureel platform met een inhoudelijke, artisitieke benadering die de programmering versterkt in plaats van afleidt: fritz-colab.

De eerste fritz-kolab vindt plaats op Best Kept Secret met beeldend kunstenaar Victor Verhelst. Hij zal zijn interpretatie van de festivalervaring hier uitbeelden met projecties, die de naam 'From Dusk Till Dawn' dragen, en zo een bijdrage leveren aan de totaalbeleving van het festival. Met zijn werk wil Victor een laag toevoegen aan de zintuiglijke ervaring: "Muziek raakt je oren; beelden maken het verhaal compleet voor je ogen en lichaam. Het creëert immersie en daarmee dialoog."

"Festivals zijn plekken waar cultuur, creativiteit en activisme samen kunnen komen. Dat vraagt om merken die iets willen toevoegen. Niet alleen om op te vallen, maar ook om iets los te maken," zegt Klaus Schmaeing, Marketing Director bij fritz-kola. "Met fritz-kolab willen we laten zien dat je als merk een culturele toevoeging kunt zijn op een festival, in plaats van een afleiding in de vorm van schreeuwerige reclame of plastic give-aways."

Ook Maurits Westerik, directeur van Best Kept Secret, benadrukt ook de waarde van het creëren van een betekenisvolle, multi-sensorische ervaring: "Met onze pijlers music, food and culture zoeken we in alle onderdelen, van muziek tot area design, naar een kleurrijke, prikkelende ervaring. BKS moet je niet alleen horen, maar ook voelen en zien. Het is een beleving die over alle grenzen heen gaat."

Lange houdbaarheidsdatum

Fritz-kolab wordt opgezet als een structureel format dat ook buiten de festivalzomer actief blijft. Door modulaire containers om te toveren tot een steeds veranderende culturele broedplaats, kan het merk zichtbaarheid bieden aan verschillende kunstvormen, kunstenaars of experiences. De lancering van fritz-kolab maakt deel uit van de strategische aanpak van Fritz-Kola voor festivals buiten de thuismarkt.