Online shoppen gaat verder in de winkel met samenwerking Prada en Adobe

22-03-2023 (15:38) - Creatie

Prada Group en Adobe gaan verder samenwerken om de omzet van de groep te verhogen en klanten een real-time gepersonaliseerde ervaring te kunnen bieden in zowel de digitale als de fysieke winkels, maakten de twee bedrijven bekend tijdens de Adobe Summit.

De samenwerking overkoepelt verschillende merken binnen de Prada Group, waaronder Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe, Pasticceria Marchesi en Luna Rossa.

Gepersonaliseerd shoppen 

Met het Adobe Real-Time Customer Data Platform en de Adobe Journey Optimizer (onderdeel van Adobe Experience Cloud) zal Prada Group bestaande data combineren om gepersonaliseerde ervaringen aan te bieden in hun winkels en online. Klanten die zich daarvoor aanmelden, kunnen verkopers voortaan laten weten wanneer zij naar de winkel komen, en wat hun voorkeuren zijn. Een klant die bijvoorbeeld online een tas bekeek kan worden uitgenodigd om de nieuwste kleuren van die tas te komen bekijken. Na het winkelbezoek kan de klant tips ontvangen, op basis van zijn of haar aankoop, in-store ervaring en online profiel.

Content voor iedere klant

“Vandaag brengen we een samenwerking die al heel vruchtbaar was, naar een volgend niveau”, zegt Lorenzo Bertelli, Marketing Director en Head Corporate Social Responsibility bij Prada Group. “Met Adobe’s unieke klantgegevensplatform kunnen we de retailervaring voor al onze merken verder ontwikkelen. Met het platform kunnen we altijd, met elke klant, op de juiste plaats en het juiste moment, communiceren met content die bij de klant past.” “Bij alle merken binnen de Prada Group staan passie voor innovatie en focus op de klantervaring altijd voorop”, zegt Luc Dammann, President EMEA bij Adobe. “De samenwerking tussen Adobe en Prada Group stelt Prata in staat hun kenmerkende stijl en verhalen te vergroten en versterken, door middel van real-time gepersonaliseerde klantervaringen. In de winkels én op de websites.”