Part of a Bigger Plan voor Artis

13-06-2016 (13:11) - Creatie

Allemaal Artis is de nieuwe zomercampagne van ARTIS die vandaag van start gaat. Het uitgangspunt is dat mensen eigenlijk maar saai zijn in vergelijking tot andere levende wezens. De campagne, ontworpen door Part of a Bigger Plan, benadrukt de diversiteit van het leven in ARTIS; van groenalg tot olifant en van garnaal tot gorilla. In ARTIS zijn er meer dan 1.000 verschillende soorten dieren, planten en microben. Allemaal anders. Allemaal Artis.

 
40 duurzame houtblokken
Deze zomer viert ARTIS de biodiversiteit  met ‘Allemaal Artis in een doosje’: 40 duurzame houten blokken waarmee alle ARTIS-dieren, microben, bomen en planten gebouwd kunnen worden. Allemaal Artis is in de ARTIS-winkel te koop voor € 22,50. Daarnaast is er een Allemaal Artis-merchandiselijn ontworpen met onder meer servies, kleding en tassen. De Bijenkorf lanceert vanaf 11 juli met levensgrote blokken een Allemaal Artis-etalage. De blokkendoosjes zijn vanaf die datum ook in het warenhuis verkrijgbaar.

Part of a Bigger Plan
Wat begonnen is met een blokkendoosje, is uitgegroeid tot een campagne. Ontwerper Christian Borstlap van Part of a Bigger Plan is verantwoordelijk voor concept, productontwikkeling, design, outdoor, print, webdesign, film en merchandising van Allemaal Artis. Eerder heeft hij de sokpop Artis de Partis ontwikkeld samen met David Snellenberg. De muziek van de Allemaal Artis-film is gecomponeerd door de Canadese muzikant en producer Mocky wiens carrière begon met optredens in dierentuinen.
 
tv en bioscoop
De zomercampagne wordt via de eigen kanalen zoals website en sociale media verspreid. De Allemaal Artis-film die op tv en in de bioscoop te zien is, heeft met 1 APS, ‘animal-per-second’, de hoogste dierdichtheid in de campagnegeschiedenis van ARTIS. Ook rijdt er een Allemaal Artis-tram in Amsterdam en zijn er diverse uitingen in dagbladen, online en outdoor.