Paul Berends maakt overstap naar Hazazah om zich als regisseur te ontwikkelen

20-03-2023 (13:15) - Creatie

Paul Berends, allround mode- en lifestyle fotograaf, maakt de stap naar Hazazah om zijn carrière als regisseur een kickstart te geven. Ook hoopt Berends hiermee een grotere kring klanten aan te kunnen spreken.

De afgelopen 25 jaar reisde Paul Berends de wereld rond, eerst als assistent van gevestigde namen zoals Mario Testino. Na dit vijf jaar assisteren begon zijn carrière als zelfstandig fotograaf en werkte hij voor uiteenlopende klanten/merken als Elle, Vice, Heineken, Samsung en Chloé.

Verder ontwikkelen in regie

Berends: ‘Ik vind de diversiteit in de stijl en de projecten van Hazazah tof. Van editorial tot commercieel, van super creatief tot strak geregisseerd, van fotografie tot film. En alles van hoge kwaliteit. Je ziet dat iedereen zijn of haar eigen kracht heeft en dat daar ook mee wordt gewerkt. Ik heb voor Hazazah gekozen, omdat ik me gezien voel als persoon en als maker, dat ze – of we – vanuit daar kijken wat werkt. Bij de regisseurs vind ik dat je het cinematografische ook terugziet in commercieel werk. Ik wil me naast fotografie verder ontwikkelen in regie. En naast mode wil ik mijn klantenkring verbreden. Dat was aan al aan het gebeuren en met Hazazah zie ik daar nog veel meer groeipotentie.’

Mensen-mens

Jeroen van den Idsert, executive producer en oprichter van Hazazah Film & Photography: 'Paul is een mensen-mens. Bij Hazazah werken we hard, en waar gewerkt wordt mag best een beetje emotie zijn – maar we gaan wel op een constructieve manier met elkaar om, zodat adverteerder, bureau, fotograaf/regisseur en Hazazah aan het einde van de dag met een smile en een tas vol mooie foto’s of shots uit elkaar gaan. Paul past daarom goed bij ons. Paul schiet omvangrijke projecten voor onder andere Heineken met complexe buy-outs en vaak in het buitenland. Dat soort fotografen – en regisseurs, we gaan met Paul ook regisseren – past bij Hazazah. Ze moeten het eigenlijk veel te druk hebben en het zelf niet meer kunnen regelen, omdat ze op de inhoud moeten focussen en niet op planningen of productie-‘dingetjes’.’