Rabobank maakt kunstcollectie toegankelijk via nieuw interactief platform
Met ruim 2.500 kunstwerken heeft Rabobank een van de meest omvangrijke kunstcollecties van Nederland. Deze collectie is vanaf vandaag ook online te bekijken op een nieuw interactief platform, ontwikkeld in samenwerking met digitaal bureau Kaliber.
De lancering van het platform betekent een belangrijke stap in de missie van Rabobank om kunst breed toegankelijk te maken. De collectie, die in veertig jaar is opgebouwd en werk bevat van toonaangevende Nederlandse kunstenaars, was tot nu toe voornamelijk te zien in de kantoren van de bank en in het Depot van Boijmans Van Beuningen.
"Voor Rabobank is het essentieel dat onze kunstcollectie bijdraagt aan maatschappelijke thema's en vraagstukken," zegt Verily Klaassen, hoofd Kunstzaken Rabobank. "Met dit nieuwe platform maken we niet alleen onze collectie toegankelijk, maar creëren we ook een digitale omgeving waar kunst kan aanzetten tot dialoog en reflectie."
De livegang valt samen met de opening van een nieuwe tentoonstelling in het Depot van Boijmans Van Beuningen met werk van fotograaf Henk Wildschut, gebaseerd op zijn boek 'Territorium'.
Het platform is meer dan een digitale catalogus. Bezoekers kunnen zich ook verdiepen in verhalen van artists in residence, luisteren naar inspirerende podcasts en kennismaken met tentoonstellingen. "Of je nu kunstliefhebber bent of gewoon nieuwsgierig, er valt altijd iets nieuws te ontdekken", aldus Maarten Gentenaar, Designer bij Kaliber.
Credits
Rabobank, o.a. Verily Klaassen, Danielle Laudy, Maaike Engels, Tessa van Berckelaer en Jordi Koppenhol.
Strategie, design, creatie en development door Kaliber.