Rebranding CCV: "Empowering payment"
CCV, specialist in betaaloplossingen en betaalautomaten in Nederland, heeft een nieuwe huisstijl en logo. Met de nieuwe merkidentiteit en belofte ‘’Empowering payment’’ lanceren zij ook hun nieuwe ambitie.
Enny van de Velden, voorzitter Raad van Bestuur en CCO van CCV: “Wij werken met ondernemingen in alle soorten en maten, allemaal met een enorm potentieel. Bij CCV geloven we dat betalingen en een inclusieve economie hand in hand gaan. Daarom vinden we dat het onze verantwoordelijkheid is om iedereen, ook de kleinste ondernemer of een beginnende verkoper, toegang te geven tot nieuwe betaaloplossingen. Elke dag zien wij hoe betalingen de ambities van ondernemers ondersteunen. Onze nieuwe visuele identiteit brengt deze impact over.’’ Om de nieuwe brand identity kracht bij te zetten, lanceert CCV communicatieuitingen in de nieuwe stijl en in oktober volgt een campagne in diverse media en bij verschillende partners.
In-house development
CCV werkte 100% in-house aan haar merkidentiteit. Het CCV Marketing & Communication-team zorgde ervoor dat het nieuwe logo en de huisstijl de expertise en evolutie van CCV in betaaloplossingen weerspiegelt: de nadrukkelijke, vetgedrukte letters en de opvallende blauwe punt refereren aan het klassieke CCV-blauw. Ook de tagline van het bedrijf is gewijzigd van ‘Let’s make payment happen’ naar ‘Empowering payment’.
Uitrollen
CCV past haar digitale kanalen aan, maar de rebranding wordt ook doorgevoerd in communicatieuitingen zoals de servicebussen, de kleding van monteurs, verpakkingen, logo's op nieuwe terminals en de gebouwen. Alle klanten worden geïnformeerd over de nieuwe merkidentiteit via twee campagnes: "Have you heard" en “Have you seen”. Midden oktober start de volgende marketingcampagne rondom de rebranding en de groei die ondernemers in hun carrière doormaken.