Smarthouse realiseert onverschrokken huisstijl en positionering voor boerin met lef

Smarthouse realiseert onverschrokken huisstijl en positionering voor boerin met lef

15-04-2025 (11:40) - Creatie

Als derde generatie boer houdt Ramona Schalkwijk het verleden in stand door aan de toekomst te werken. Door regeneratief te boeren wordt er op de Bloemenweide Boerderij gewerkt met liefde voor natuur, dier en omgeving, zonder pesticiden of kunstmest. De creative impact studio SMARTHOUSE heeft de merkstrategie, visuele identiteit en website ontwikkeld die hoort bij deze nieuwe koers.

Ramona Schalkwijk: “Wij geloven in een wereld waarin regeneratief boeren en bewust consumeren de norm zijn, zodat natuur, dier en mens kunnen floreren." Met deze overtuiging zet de Bloemenweide Boerderij zich in voor een agrarisch model dat biodiversiteit herstelt, de bodem verrijkt en (h)eerlijke producten levert voor zowel de mens als de natuur. Daarmee wacht Ramona niet op wet,-of regelgeving vanuit de overheid, maar begint gewoon vanuit haar eigen overtuiging dat een landbouwtransitie noodzakelijk is voor een duurzame toekomst.

Bij deze moedige strategie hoort een onverschrokken huisstijl en positionering. SMARTHOUSE ontwikkelde deze waarmee we iedereen uitnodigen om mee te doen aan deze beweging naar een duurzame voedselketen. Want de kazen van de Bloemenweide Boerderij zijn goed geboerd. En dat proef je.

Het is Ramona's missie om zoveel mogelijk mensen en bedrijven te laten proeven van deze vernieuwende werkwijze, zowel letterlijk als figuurlijk. Om deze boodschap te versterken ontwikkelde SMARTHOUSE de huisstijl en het logo, geïnspireerd op de art nouveau-stijl met een knipoog naar de communistische propagandaposters uit de jaren 50. Net zoals art nouveau destijds een reactie was op de industrialisatie, is de Bloemenweide Boerderij de tegenhanger van grootschalige, intensieve veehouderij.