Studio FIK ontwikkelt nieuwe huisstijl voor Longfonds
Studio FIK heeft een nieuwe huisstijl ontwikkeld voor Longfonds die naadloos aansluit op de vernieuwde positionering van de organisatie. Deze positionering kwam eerder al tot uiting in de campagne ‘Ik ben je adem’.
De nieuwe visuele identiteit, geïnspireerd door ademhaling en de natuurlijke beweging van ademhaling, is ontworpen om consistent en herkenbaar te zijn op alle middelen en kanalen. De huisstijl zal begin 2025 zichtbaar worden.
"Ademhaling is onzichtbaar, maar super essentieel. Je doet het 20.000 keer per dag.” zegt Thijs van Voornveld, senior communicatiestrateeg bij Longfonds. "Met onze nieuwe huisstijl vergoten we de herkenbaarheid van ons merk en laten we consistent zien dat ‘Vrij ademen voor iedereen’ onze visie is."
Pepijn Rooijens, creatief directeur van Studio FIK, voegt daaraan toe: "Om vrij ademen meer onder de aandacht te brengen hebben we adem grafisch visueel gemaakt met de beweging van ademhaling als het uitgangspunt. Het is een flexibele sterke visuele stijl die zowel functioneel is, als emotioneel raakt."
Credits
Longfonds:
Thijs van Voornveld
Ruth van Bommel
Studio FIK
Concept & design:
Pepijn Rooijens en Katharina Goetzendorfer.
Motion:
Joost Janszen.