
TD wint drie Red Dot Design Awards
(Total Design) heeft dit jaar drie Red Dot Awards: Brands & Communication Design in de wacht gesleept. Het rebrandingproject van Total Design voor Nationale Opera & Ballet werd dubbel bekroond; in de categorieën Corporate Design én Brand Design. TD Zuiderlicht overtuigde de jury van experts in de categorie Website Design met een landingpage voor Push braces.
De prijswinnende landingpage voor de innovatieve Push® med Foot Brace FP is een digitale showcase die alle door TD Zuiderlicht ontworpen merkactiva aan elkaar rijgt tot één samenhangend en overtuigend verhaal. Het vormt niet alleen de spil van de productcommunicatie, maar versterkt ook de merkbeleving door de centrale belofte van Push braces – het herwinnen van bewegingsvrijheid – voelbaar te maken in elk detail. Informatieve productvisuals worden afgewisseld met lifestylebeelden en copy in vloeiende motions. Een van de highlights is de 360-gradenvideo die verrijkt is tot interactieve infographic. Het geheel vormt een naadloze merkbeleving waarmee Push braces twee doelgroepen tegelijk kan bedienen: voorschrijvers én eindgebruikers.
Rebranding Nationale Opera & Ballet
De nieuwe brand identity van Nationale Opera & Ballet wist hoge ogen te gooien in twee drukbevolkte categorieën: Corporate Design en Brand Design. Bijzonder aan deze rebranding is dat het drie verschillende entiteiten – NO&B, De Nationale Opera en Het Nationale Ballet – consolideert tot één monolithisch merk met één identiteit. Wat begon met de ontwikkeling van de merkbelofte "Part of something greater than yourself" mondde uit in een vloeiend ontwerpsysteem.
Bevestiging van designkwaliteit
De internationale 30-koppige Red Dot Award jury beoordeelde dit jaar honderden inzendingen uit 58 landen op originaliteit en creativiteit, designkwaliteit, vernieuwingsvermogen, en impact. We zien het feit dat onze projecten positief opvielen binnen deze criteria als een bevestiging van het designiveau dat we binnen TD nastreven. Het is een mooie aanmoediging om onszelf en onze klanten te blijven uitdagen om die hoge lat keer op keer te blijven raken.