Vlogster Monica Geuze doet haar verhaal in L’Oréal-campagne
22-07-2015 (17:38) - Creatie
7.22 uur - Speciaal voor L’Oréal Paris ontwikkelde BrandDeli een concept voor Casting Crème Gloss haarkleuring, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor beautyvlogster en influencer DJ Monica Geuze.
Met een multichannel-aanpak vormen BrandDeli-zenders TLC, MTV, FOX en 24Kitchen de basis van de campagne. Makers Channel, de meest recente online aanwinst in het BrandDeli-portfolio, vormt de online bestemming van de campagne.
Door deze benadering en de participatie van Geuze wordt de campagnedoelgroep ‘vrouwen 20-34 jaar’ betrokken bij Casting Crème Gloss. De samenwerking is mede tot stand gekomen door mediabureau ZenithOptimedia.
Op haar eigen YouTube kanaal zien ruim 52.000 volgers hoe de vlogster geregeld van haarkleur wisselt om er tijdens DJ-optredens tot in de puntjes verzorgd uit te zien. Dit gegeven is de creatieve basis van de campagne.
In de speciaal ontwikkelde ‘short stories’ komen belangrijke consumer insights over haar kleuren aan bod. Zo laat de dj onder andere zien hoe consumenten zelf, of als sociaal element met vrienden, het haar het beste kunnen kleuren.
De short stories worden uitgezonden op vier BrandDeli-zenders en op www.haarverhaal.nl, een subkanaal binnen Makers Channel. Op haarverhaal.nl kan men vragen stellen aan Monica over haarkleuring en vindt er activatie plaats doordat bezoekers prijzen kunnen winnen. De campagne wordt ook geactiveerd via social media, YouTube en op de winkelvloer door middel van POS materialen.