DHL neemt activa Instabox Nederland en Red Je Pakketje over

DHL neemt activa Instabox Nederland en Red Je Pakketje over

22-11-2022 (21:44) - Economisch

De curator van de op 9 november failliet verklaarde ondernemingen Instabox Netherlands en Red Je Pakketje, heeft met DHL Parcel overeenstemming bereikt over de overname van alle pakketkluizen, rolcontainers, computers en sorteermachines voor een bedrag van ruim EUR 5,5 miljoen. Bovendien is met DHL de afspraak gemaakt dat het zich zal inspannen om zoveel mogelijk oud-medewerkers aan een passende, nieuwe baan te helpen.

Curator mr. drs. S. A. Voermans (Levenbach Advocaten): “Ik ben erg blij dat we binnen twee weken nadat het faillissement is uitgesproken, overeenstemming hebben bereikt met DHL Parcel over de verkoop van vrijwel alle activa van Instabox Nederland en Red Je Pakketje. Van alle gegadigden was DHL zowel in staat de waarde van de boedel op juiste waarde te schatten alsook de oud-medewerkers van Instabox en Red Je Pakketje een goede kans te geven op een passende functie binnen DHL.”

De bijna duizend pakketkluizen van Instabox staan deels verspreid over het land, onder andere bij winkels en sportclubs. Een deel van de kluizen is nog niet geplaatst. Dat gaat DHL in de komende tijd doen. Door de overname van de pakketkluizen van Instabox zal het totale DHL netwerk van bemande en onbemande servicepunten voor het ophalen en wegbrengen van pakketten toenemen tot meer dan 5.000.

Voor de oud-werknemers van Instabox en Red Je Pakketje wordt een mobiliteitscentrum ingericht. Ook zullen voor hen op diverse plaatsen in het land voorlichtingsdagen worden georganiseerd.

Wouter van Benten, CEO Benelux van DHL Parcel: Dankzij de overname van de pakketkluizen en andere apparatuur uit de boedel van Instabox en Red Je Pakketje kan DHL de landelijke uitrol van pakketkluizen versnellen. Dat is goed nieuws voor verzenders en ontvangers van pakketten. Daarbij gaan we graag in gesprek met de oud-medewerkers van de failliete bedrijven om te zien of ze hun loopbaan bij DHL kunnen voortzetten. Als werkgever met 18.000 medewerkers in Nederland moet dat goede kans van slagen hebben.” 


Bureaus

Media

Marketing