Gaming-expert Dirk Scholing helpt merken het meeste uit games te halen
The Invaders, een bureau gespecialiseerd in gaming voor merken, breidt zijn team uit met gaming-expert Dirk Scholing. In zijn rol als Game Industry Advisor zal Dirk merken helpen het meeste uit games te halen.
Dirk Scholing is een ervaringsdeskundige op het gebied van gaming en mobiele technologie. Hij bekleedde diverse functies als Country en Regional Director bij bedrijven zoals T-Mobile en Electronic Arts (EA), waar hij een belangrijke bijdrage leverde aan het creëren van nieuwe zakelijke mogelijkheden voor de gaming- en telecommunicatiesector.
Daarnaast was Dirk bestuurslid van de Videogames Federation Nederland (VGFN) en de Video Games Federation Belgium (VGFB), waar hij bijdroeg aan de bevordering en vertegenwoordiging van de gamingsector.
Game-expertise
Dirk heeft een bewezen track record in het leveren van innovatieve en impactvolle merkcampagnes en proposities die goed aanslaan bij consumenten via verschillende kanalen en digitale platforms. Als Game Industry Advisor zal hij zijn expertise op het gebied van sales, partnerships, merkmarketing, business development en influencer marketing inzetten om merken te helpen optimaal te profiteren van de waarde van gaming.
"The Invaders is een van de weinige bureaus die mooie en impactvolle campagnes maakt die zich richten op gamers," vertelt Dirk Scholing. "Tijdens mijn tijd bij game-uitgever EA heb ik aan veel campagnes gewerkt gericht op gamers en jonge doelgroepen. Ik zou mijn expertise graag gebruiken bij The Invaders om merken te helpen deze gamingdoelgroep te bereiken, die niet langer via traditionele media kan worden bereikt."
Mediaplatform
Dirk ziet een belangrijke trend voor merken in de game-industrie: "De samenkomst van PC, console en mobiel via crossplay is een belangrijke stap voor de gaming- en media-industrieën, omdat het de kwaliteit en platformonafhankelijkheid verhoogt. Games zijn bovendien zelf een mediaplatform geworden, waar gamers niet alleen spelen, maar ook socializen. Steeds meer merken zien de waarde van campagnes in en rond games, omdat bedrijven zich willen bevinden waar hun doelgroep het meeste tijd doorbrengt."