
Diva Agency sluit PR-contract met VOID Interactive
Diva Agency gaat aan de slag voor de PR-activiteiten van gameontwikkelaar VOID Interactive. De samenwerking duurt ten minste 12 maanden.
Als lead PR agency voor VOID Interactive zal Diva verantwoordelijk zijn voor alle consumenten- en B2B-PR in Engelstalige markten, met een focus op de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast zal Diva de wereldwijde PR-strategie coördineren in samenwerking met de andere EMEA partner agencies.
Suzy Barnes, medeoprichter en CEO van Diva Agency, vertelt dat het full service bureau vanaf moment één onder de indruk was van de ambitie en visie van de 'Ready or Not'-franchise. "VOID Interactive heeft al flinke stappen gezet en zich gepositioneerd als een speler om rekening mee te houden binnen de competitieve FPS-markt. We zijn dan ook trots dat we in een partnership kunnen werken aan de volgende fase van de game."
De tactische first-person shooter Ready or Not heeft wereldwijd al meer dan 9 miljoen exemplaren verkocht via Steam, en kan rekenen op 89% positieve reviews, gebaseerd op 179.402 reviews, en een Metacritic-score van 79.
PR voor Call of Duty
Het is niet de eerste keer dat Diva samenwerkt met een ontwikkelaar uit de First Person Shooter-sector. Het bureau ondersteunde 17 jaar lang de Call of Duty-franchise met marketinguitingen. De huidige PR & Communications Director van Diva, Rick Sloof, werkte eerder bij Activision, waar hij van 2010 tot 2021 verantwoordelijk was voor de PR van Call of Duty in de Benelux.
De PR-divisie van Diva blijft gestaag groeien. Zo opende het bureau vorig jaar een Europees hoofdkantoor in Nederland, onder leiding van Rick Sloof als PR & Communications Director. Daarnaast werd Libby Walker aangesteld als Client Services Director om het klantmanagement binnen de Creative- en Production-afdelingen te versterken.