JongeHonden gebruikt oude rotten
03-02-2011 (09:25) - JongeHonden
De Stichting JongeHonden bestaat 20 jaar. En dat moet natuurlijk gevierd worden. JongeHonden springt voor een keer uit de band op 18 februari in Panama. Het belooft een reclamefeestje te worden zoals een reclamefeestje ooit bedoeld is.
Naast de promotie via de Facebook-pagina van JongeHonden, werd er gezocht naar een manier om niet alleen de JongeHonden van nu te kunnen verwelkomen, maar ook een uitnodiging te geven aan de oude rotten in het vak - de JongeHonden van weleer. Geheel in lijn met het thema van dit jaar: Forever young.
De uitkomst is een serie van 30 verschillende kleurplaten met daarin een hoofdrol voor 30 creatieve grootheden, velen van hen groot geworden door JongeHonden. Alle schetsers van Het Schetsblok maakte belangenloos de kleurplaten die met een persoonlijke noot werden opgestuurd naar werknemers van 33 reclamebureaus, pers en sponsoren. Naar de mensen die absoluut niet mogen ontbreken op JongeHonden Forever Young – The Party. De kleurplaten krijgen een plek op het feest in de eregalerij en de mooiste kleurplaten winnen prachtige prijzen.
‘De Stichting JongeHonden geeft al twintig jaar jong reclametalent een podium om te laten zien aan de Living Advertising Legends hoe goed ze zijn. Veel grote reclamemakers van nu hebben ooit aan onze pitches meegedaan of zelfs gewonnen. We willen de hele reclamewereld op ons feestje hebben om hen te laten zien waarom JongeHonden zo belangrijk is, om te laten zien wat de stichting heeft bijgedragen de afgelopen 20 jaar. En ook gewoon om samen een feestje te kunnen vieren natuurlijk’, aldus het JongeHonden-bestuur.
Creatie: JongeHonden
Illustratie kleurplaten: Het Schetsblok
Design affiche: Kingcoma (Artbox) en JongeHonden