Vier JongeHonden naar Cannes
16-05-2008 (11:04) - JongeHonden
Thijs Biersteker plus Karian Weijers (Print) en Tim de Waard met Daan Samama (Film) zijn de twee teams die de 24H Young Creatives Competition hebben gewonnen. Zij maken volgende maand tijdens het reclamefestival in Cannes kans op een Leeuw. De twee duo’s streden deze week samen met 22 andere teams om de uitzending naar de Zuid-Franse kuststad.
Op 12 en 13 mei vond voor de tweede keer de 24H Young Creatives Competition plaats die JongeHonden organiseert in samenwerking met Cebuco en Getty Images. 24 teams worden uitgedaagd om in 24 uur tijd de ultieme campagne voor een adverteerder te bedenken. De winnende teams gaan Nederland vertegenwoordigen in de Young Lions Film- en Printcompetition tijdens het Cannes Lions festival in Cannes.
Mappenavond
Het is voor de tweede keer dat de voorrondes voor de Young Lions Competition in Cannes in Nederland door middel van een 24 uurs pitch plaatsvindt, en ook andere landen werken volgens dit principe. Dit jaar werden de teams gevraagd een campagne te bedenken voor nrc.next. De concepten zijn te bekijken via www.youngcreatives.com/netherlands en werden beoordeeld door een jury die onder andere bestond uit: Printjurylid Raymond van Schaik (Etcetera), Edward Bardoul (Etcetera) en Arjen de Jong (TBWA).
iM, powered by RW
Ook vond tegelijkertijd de JongeHonden Offline (oftewel, de Mappenavond) plaats. Elke jonge creatief kon zijn map voorleggen aan senior creatieven om deze eens stevig te laten bekritiseren. Er bestaat als jonge creatief eigenlijk geen betere mogelijkheid om alle gevestigde creatieven van alle grote bureaus op één avond bij hun lurven te grijpen om te laten zien wat je in huis hebt. DDB, Publicis, Etcetera, Achtung, 180, They, KesselsKramer en vele andere bureaus waren aanwezig. De afgelopen jaren hebben heel wat teams er een stage of baan aan over gehouden.
Volgende week lees je op ReclameWeek.nl een interview met Gillesz Schippers, marketingmanager van Getty Images. iM, powered by RW en ReclameWeek.nl zullen de twee teams nauwgezet volgen op hun weg richting Cannes en in de badplaats zelf.