B2B: alive and kicking of morsdood?
17-06-2015 (07:32) - Marketing
Voor de B2B-special van fonk willen we de mening van de lezer. Op de homepage staat een poll met als hoofdvraag: ‘is B2B marketing (-communicatie) dood?’.
Precies die woorden - ‘B2B is dood’ - schreef strateeg Joost Steins Bisschop (Jungleminds) twee jaar terug in een column op Frankwatching en in het FD. Nu stellen we met de kennis van vandaag, de vraag of deze uitspraak (nog steeds) klopt Had Steins Bisschop in 2013 gelijk? Of juist helemaal niet? Dus, is het over en uit met B2B? Dit zijn de antwoorden:
Absoluut. B2B is achterhaald en voorbij.
Twee jaar terug zou ik deze mening hebben gedeeld, maar deze marketingvorm heeft zijn weg terug gevonden dankzij slimme inzet op online en social media.
Onzin, specifieke B2B marketing-communicatie is succesvol en noodzakelijk gebleven. Toen, nu en straks nog steeds.
Mocht je een andere mening hebben, reageer dan onder dit artikel. De B2B (en farma)-special van fonk zal 10 juli aanstaande verschijnen.