
3Bears brengt populaire overnight oats naar Nederland
Van TikTok tot Pinterest: overnight oats zijn dé ontbijttrend van het moment. Het award-winnende ontbijtmerk 3Bears speelt hierop in met hun overnight oats: eén nachtje in de koelkast en je bent klaar. Ideaal voor wie 's ochtends weinig tijd heeft, maar toch goed wil ontbijten, thuis of onderweg. Het Duitse ontbijtmerk lanceert nu exclusief bij Albert Heijn in Nederland.
De overnight oats mixen van 3Bears bevatten onder andere volkoren havermoutvlokken met ingrediënten als gedroogde kokos, kokoschips of vriesgedroogde aardbeien. Alle mixen zijn 100% plantaardig, zonder geraffineerde suiker, gemaakt met natuurlijke ingrediënten en rijk aan vezels. Je hoeft er alleen (plantaardige) melk aan toe te voegen en de oats een nacht in de koelkast te laten staan. Dan heb je de volgende ochtend een ready-to-eat ontbijt.
3Bears werd in 2016 opgericht door het Brits-Duitse duo Caroline en Tim Nichols, die de klassieke Engelse porridge een moderne twist wilden geven. Wat begon in hun eigen keuken groeide uit tot een cultfavoriet in Duitsland. Caroline, met een achtergrond in merkstrategie en een scherp oog voor consumententrends, zag samen met Tim, een fanatieke sporter met een liefde voor gezonde voeding, een gat in de markt: een voedzaam ontbijt zonder onnodige toevoegingen, maar mét gemak en smaak.
Perfect in balans
Als ouders van twee jonge kinderen wisten ze precies waar de moderne consument naar op zoek is: een snelle, voedzame en lekkere start van de dag. Hun persoonlijke missie om gezond eten toegankelijk en leuk te maken, vormt nog steeds het hart van het merk. De naam 3Bears is gebaseerd op het Engelse sprookje van Goudlokje, waarin ze de pap van drie beren proeft en uiteindelijk kiest voor de versie die 'precies goed' is. Precies dat is ook het doel van 3Bears: pap die perfect in balans is qua smaak, textuur en voedingswaarde.
Naast de focus op smaak en kwaliteit, staat duurzaamheid centraal bij 3Bears. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is diep verankerd in de merkwaarden. In 2023 werd 3Bears bekroond met de internationaal erkende B Corp-certificering, en een jaar later volgde de PETA Vegan Food Award voor de overnight oats categorie, beide een bevestiging van de bewuste keuzes die het merk maakt.
De overnight oats van 3Bears zijn vanaf 1 juli exclusief verkrijgbaar bij de Albert Heijn en via 3bears.nl voor een prijs van €6,99.