Coop Supermarkten lanceert nieuwe toekomstbestendige webshop
25-03-2021 (11:01) - Marketing
Coop Supermarkten lanceerde op 9 februari een compleet vernieuwde website. Een essentiële stap in een maatschappij waarin online boodschappen doen steeds belangrijker wordt. Samen met digitale dienstverlener Incentro ontwikkelde Coop een design dat past bij de ambities van de coöperatieve supermarktorganisatie, maar vooral bij de wensen en behoeften van de klant.
Vijf jaar geleden ging de vorige Coop-website in gebruik. Maar: in de markt verandert veel en daarom was de website toe aan een grondige make-over. Het nieuwe design is opgebouwd volgens de nieuwste inzichten op het gebied van gebruiksgemak op zowel mobiel als tablet, pc en laptop. Ook het technische fundament is geheel vernieuwd: de site is een Progressive Web App.
Gebruiksvriendelijker, sneller en intuïtiever
Coop en digitale dienstverlener Incentro sloegen de handen ineen voor dit project. De nieuwe - toekomstbestendige - webshop is volledig gefocust op gebruikerservaring. Klanten kunnen zo veel mogelijk binnen één scherm doen en worden niet met elke klik naar een nieuwe pagina gestuurd. Ook is de zoekfunctionaliteit sterk verbeterd met dynamische suggesties. En is er een fullscreen checkout, waarin de klant in één oogopslag ziet wat hij bestelt.
Jop van Sommeren, Manager E-commerce bij Coop: “Het is een site die aanvoelt als een app. Door backend en frontend apart te optimaliseren, zijn we flexibeler om aanpassingen en vernieuwingen sneller door te voeren. Zo speelt Coop voortaan nog beter in op nieuwe ontwikkelingen, veranderingen en eisen vanuit de consument. De nieuwe website sluit optimaal aan bij de formule- en merkontwikkeling van Coop. Maar online boodschappen doen moet vooral snel en makkelijk zijn voor onze klant. Met deze website zorgen we daarvoor.”