La Vache qui rit wil heel Nederland meer laten lachen
22-03-2021 (10:54) - Marketing
La Vache qui rit bestaat dit jaar 100 jaar. Om deze mijlpaal te vieren, komt het merk bekend van de zachte Franse kaasjes, met een Lach & Doneer campagne voor CliniClowns. Het doel: lachen onder Nederlanders stimuleren. Een 4-jarige lacht gemiddeld 300 keer per dag, daarentegen lacht een 40-jarige gemiddeld slechts 4 keer per dag. Terwijl het wetenschappelijk is bewezen dat lachen de kracht heeft om levens positief te transformeren. Daarom wil La Vache qui rit iedereen aanmoedigen om vaker het leven toe te lachen.
Met een wereldwijde campagne, moedigt La Vache qui rit consumenten uit alle landen aan om via een speciale campagne website hun eigen lach op te nemen, te delen en zo te doneren aan een goed doel. In Nederland wordt elke lach omgezet in een donatie aan CliniClowns. En voor elke tiende gedoneerde lach tovert CliniClowns een lach op het gezicht van een ziek kind.
Eline van Twist-Rombouts, marketing verantwoordelijke voor La Vache qui rit licht de campagne toe: “Met deze campagne willen we, juist in de lastige corona tijd, mensen aanmoedigen om positief door het leven te gaan en het leven toe te lachen. En het mooie van deze campagne is dat enkel door je lach op de website te delen, je CliniClowns kan steunen.“ De campagne zal volop zichtbaar zijn op TV, digital en social media. Én in de schappen is een tijdelijke limited edition verpakking (zie afbeelding) te vinden: zelfde product, maar dan in een feestelijke 100 jaar verpakking.