Supercoop en Coop kiezen voor Centercom

28-11-2008 (09:49) - Marketing

Centercom heeft een overeenkomst gesloten met CoopCodis om Posterscrollers te plaatsen in supermarkten van de formules SuperCoop en Coop.

Vanaf januari 2009 worden de eerste Posterscrollers bij winkels van SuperCoop en Coop geplaatst. Naar verwachting worden hiermee zo’n tachtig winkels van SuperCoop en Coop opgenomen in het landelijke Supermarkten Netwerk van Centercom waar inmiddels ook al zo’n 450 winkels van Albert Heijn, C1000, Super de Boer, Plus en Golff deel van uitmaken.

Centercom exploiteert sinds medio 2007 een tweetal medianetwerken in supermarkten. Het betreft de Posterscrollers (bij de entree of de toegangspoortjes van de winkel) en de Floorboards (vloerreclame direct voor het schap). Beide netwerken bieden merkfabrikanten de mogelijkheid om hun thematische mediacampagnes tot vlak voor het 'point of purchase' onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep: de boodschapper.

'De Posterscrollers van Centercom hebben meerwaarde voor de uitstraling van onze winkelformules. Centercom profileert zich als de ‘supermarktenexploitant’ en exploiteert honderden Posterscrollers. Het bedrijf heeft zich bewezen als een daadkrachtige en professionele partij', aldus Erik Dunk, commercieel directeur van CoopCodis. 'Zowel de merkfabrikanten als de supermarkten profiteren optimaal van de medianetwerken van Centercom, en dat is een mooie ontwikkeling.'

Bureaus

Media

Economisch