Campagne NRC Media scoort
04-04-2013 (08:33) - Media
Precies een maand geleden ging NRC Media op 4 maart van start met een campagne rondom de NRC Insights, whitepapers voor 15 branches waaronder automotive, fmcg, luxury & lifestyle, retail, toerisme en zakelijke dienstverlening. De eerste twee weken is op diverse radiozenders een commercial te horen geweest. Elke dag werd daarin een andere branche centraal gezet. Als verlengstuk van de radiocampagne wordt een printcampagne in diverse BtoB titels ingezet, waaronder Emerce, Fonk en Adformatie. Online wordt de campagne onder meer ondersteund via een HPTO op Emerce en Adformatie. Naast PR worden op het gebied van social media LinkedIn, twitter en facebook ingezet.
Sinds 2012 positioneert NRC Media zich als kennispartner voor adverteerders en mediabureaus. Om deze ‘belofte’ in te lossen is een aantal initiatieven opgestart. Onderdeel hiervan zijn de blogs van de zes kennispartners van NRC Media, die inspiratie en nieuwe ideeën aanreiken over media-inzet om de b2b markt te bereiken. NRC Media wil bovendien alle beschikbare onderzoeksresultaten op een praktische manier toegankelijk maken. Dit heeft NRC Media gerealiseerd via Insights. Dit zijn brancherapporten voor 15 branches, waarin cijfers van diverse bronnen samengevat zijn, met focus op wat consumenten doen, vinden, denken, gebruiken en hoe zij te bereiken zijn.
Doel van de campagne is om binnen acht weken meer dan 1.000 unieke ‘personen’ Insights te laten downloaden. Tegen het einde van de vier eerste weken bleken meer dan 1.600 unieke personen Insights te hebben gedownload. Deze 1.600 personen hebben gemiddeld meer dan 3 Insights gedownload. Een subdoel was nieuwe inschrijvingen voor de adverteerdersnieuwsbrief te verzamelen. Bijna de helft van de unieke personen heeft aangegeven deze nieuwsbrief te willen ontvangen.
‘De NRC Media Insights hebben de IQ, EQ en vooral de spirit om te beraken’, zegt Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media, in een toelichting. ‘Met onze Insights reiken we adverteerders ideeën aan die het verschil kunnen maken. We investeren in innovatieve marketing- en communicatietools om campagnes van adverteerders te verbeteren. Hiervoor hebben we het afgelopen jaar een kennisnetwerk opgericht, waarin wordt samengewerkt met experts op gebied van online marketing, social media, SEO en webcasting. Daarnaast is er NRC Media Embassy, met kennissessies over het bereiken van de doelgroep. We geven hiermee invulling aan onze eerdere belofte dat NRC Media een kennispartner wil zijn voor adverteerders en mediabureaus.’
NRC Media is uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl. De betaalde oplage van NRC Handelsblad is gemiddeld 199.000 kranten, waarmee 469.000 lezers bereikt worden. Met een betaalde oplage van 74.000 exemplaren bereikt nrc.next 318.000 lezers. De website nrc.nl heeft 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand.