De Telegraaf lanceert digitale nieuwsquiz

14-02-2013 (08:27) - Media

De Telegraaf lanceert het ‘Telegraaf 120-Spel’, een gratis game geoptimaliseerd voor smartphone, tablet en desktop. In de game, die is ontwikkeld door Studio Stomp, testen spelers hun kennis van 120 jaar nieuws, sport, entertainment, financiën en De Telegraaf. 
 
Aanleiding voor het bouwen van de game is de 120ste verjaardag van De Telegraaf. Ter gelegenheid van dit jubileum heeft de krant begin dit jaar een iPad-app uitgebracht met daarin alle edities die sinds 1893 zijn uitgegeven.

Sjuul Paradijs, Hoofdredacteur van De Telegraaf: ‘Met bijna 40.000 volledige edities bevat de Archief-app het complete overzicht van 120 jaar nieuwsgeschiedenis. In de nieuwsquiz kunnen spelers credits verdienen om historische kranten te downloaden in de Archief-app. Bovendien is het een leuke manier om je kennis over deze periode vergroten.’ 


Bureaus

Marketing

Economisch