Endemol ontwikkelt nieuwe social voetbalgame
19-03-2013 (08:27) - Media
Endemol Nederland heeft voor de VriendenLoterij en de Eredivisie een nieuwe voetbalgame ontwikkeld, waarin vrienden elkaars kennis testen aan de hand van actuele vragen over voetbal. Het gisteren gelanceerde spel ‘Pingel’ is gratis verkrijgbaar voor smartphones, tablets en Facebook.
Wie scoorde dat beslissende doelpunt? Welke clubs stonden toen in de finale? Wat was de bijnaam van die ene spits? Met Pingel is dit populaire tijdverdrijf nu ook als social game beschikbaar.
‘De introductie van Pingel illustreert de ambitie en de ontwikkeling van ons bedrijf’, zegt Laurens Drillich, algemeen directeur Endemol Nederland Mediagroep. ‘Onze activiteiten strekken zich uit over verschillende platforms. Behalve op het traditionele televisiesegment richten we ons in toenemende ook op online en mobiel. Pingel is daar een goed voorbeeld van, net als de recente samenwerking met de Rolling Stones.’