Exterion Media verder als Global Media & Entertainment

01-04-2022 (07:00) - Media

Global Media & Entertainment Group heeft eind 2018 Exterion Media overgenomen. Na de integratie - en de daaropvolgende pandemie - is per vandaag de rebranding voltooid en gaat Exterion Media verder onder de nieuwe naam Global.

Sinds de overname heeft Global veel geïnvesteerd in het verder ontwikkelen van de Nederlandse tak. Concrete recente voorbeelden zijn de overname van het supermarktnetwerk van Centercom en de nieuwe contracten met Den Haag en Eindhoven.

Voor haar adverteerders streeft Global met haar concessieportfolio naar een optimale balans tussen bereik en contactfrequentie teneinde de campagnedoelstellingen maximaal te kunnen realiseren. Inmiddels kan ruim 60% van de Nederlanders binnen één week worden bereikt. Binnen de concessies is een goede mix tussen “traditionele” Out-of-Home (posters) en Digital Out-of-Home waarbij vooral het digitale deel de afgelopen jaren sterk is gegroeid.

Eric Kip, Managing Director van Global in Nederland: “Naast de investeringen in ons netwerk, investeert Global ook veel in technologie. Vooral binnen Digital OOH gaan de ontwikkelingen snel en investeren we in Programmatic systemen en het optimaliseren van Yield management. Daarnaast is het constant aanbieden van onderzoek van belang om aan te tonen hoe goed OOH bijdraagt aan het succes van een merk. Dit alles moet uiteindelijk leiden dat OOH een belangrijkere rol kan spelen binnen een steeds gefragmenteerder medialandschap.”

Bureaus

Marketing

Economisch