Global Media & Entertainment wint de NS-concessie

Global Media & Entertainment wint de NS-concessie

18-01-2023 (12:01) - Media

Global Media & Entertainment wint de NS-concessie. Dit betekent dat Global ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations, waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal toevoegt aan het DOOH-portfolio.

Global heeft ruim 3.300 digitale schermen verdeeld over tankstations, treinstations, supermarkten, winkelcentra en op straat waarmee wekelijks meer dan 110 miljoen contacten worden gerealiseerd.

Vanaf 1 februari worden alle digitale schermen op de grootste treinstations voor de komende 3 jaar door Global gee¨xploiteerd. Het digitale netwerk van NS bestaat op dit moment uit 365 75-inch DOOH schermen en 13 grootformaat schermen.

Doelgroeppakketten

Global maakt het voor adverteerders makkelijker om de gewenste doelgroep te bereiken door middel van  doelgroeppakketten. Deze reeds bestaande pakketten worden aangevuld en versterkt door het NS Netwerk. Ze bestaan uit geanalyseerde timings op basis van het verplaatsingsgedrag van de doelgroep. Hiermee wordt de campagne getoond op momenten dat de doelgroep veelvuldig aanwezig is. 

Enorme stap voorwaarts

Het team van Global is opgetogen om de exploitatie van de schermen sinds 2020 weer in eigen bezit te hebben. “De afgelopen jaren hebben we allemaal hard gewerkt om met ons digitale netwerk iedereen in Nederland te kunnen bereiken. We hebben daarvoor al een solide portfolio opgebouwd. Met de hernieuwde toevoeging van de NS- schermen maken we nogmaals een enorme stap voorwaarts. En daar zijn we natuurlijk heel erg blij mee!”, aldus Eric Kip, Managing Director van Global.

“Global Media & Entertainment heeft een breed netwerk op het gebied van adverteerders en weten daarmee de diverse doelgroepen effectief te bereiken. De campagnes op de digitale schermen op de perrons en in de stationshallen leveren een bijdrage aan de beleving van de reizigers en bezoekers op het station”, stelt Femke Woudstra, directeur Stationsmanagement en Exploitatie van NS Stations. 


Bureaus

Marketing

Economisch