HOI: Telegraaf vangt grootste klappen

03-01-2013 (09:52) - Media

De betaalde oplage van NRC Handelsblad stijgt voor het zesde kwartaal op rij ten opzichte van het voorgaande jaar. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van het HOI. Terwijl de dagbladenmarkt met -3,2% daalde, steeg NRC met 1,1% naar een oplage van 199.123.

In het derde kwartaal van vorig jaar verloor NRC Handelsblad 4.000 papieren abonnees maar kwamen er 6.000 digitale abonnees bij. ‘Het toont dat we een digitale omslag met succes aan het maken zijn’, aldus Vandermeersch.
 
Nrc.next verloor 0,4% betalende lezers en telt nu 73.956 abonnees. 7% van de oplage van next is digitaal. Uitgever Jan van der Marel verwacht dat de groei van de digitale abonnees nog sterk zal stijgen in de komende kwartalen.
 
De daling was het grootst bij De Telegraaf. De grootste krant van Nederland zag de totale oplage met bijna 5 procent zakken tot 609.447 kranten. De papieren oplage van de Volkskrant zakte met 1,5 procent tot 251.678. Deze krant verloor daarnaast ruim 1000 digitale abonnees.
 
De oplage van Trouw is 2,1 procent gestegen ten opzichte van het zelfde kwartaal vorig jaar. 

 


NRC/HOI/De Telegraaf

Reacties

De Telegraaf: min vijf procent. Ben benieuwd wanneer directie en raad van commissarissen van de TMG ingrijpen. Sinds hoofdredacteur Paradijs er weer een actiekrant van heeft gemaakt daalt de oplage van 'de-gezond-verstand-krant' sterker dan voorheen en meer dan de meeste andere landelijke kranten, vooral het abonnementendeel. Kennelijk apprecieert een deel van de lezers helemaal niet dat de krant ongenuanceerd en buiten alle proporties actie voert pro of contra mensen en zaken die actueel zijn.
Jan Leune @ 03-01-2013 10:57 uur

Bureaus

Marketing

Economisch