In Memoriam Arjo van der Gaag

11-02-2013 (08:26) - Media

Afgelopen week is Arjo van der Gaag plotseling overleden. Van der Gaag was tussen 1976 en 1986 redacteur van Het Parool. De meeste mediaprofessionals kennen hem echter als (media)redacteur van Adformatie. In 1999 werd hij hoofdredacteur van Adfo Direct en adjunct-hoofdredacteur van AdfoResult. Sinds 2011 was Van der Gaag als B2B-journalist actief met Vandecontent Redactionele producties.
 
Aan deze koele samenvatting van een professioneel leven, wil, nee, moet ik een persoonlijk woord toevoegen. Jarenlang stonden Arjo en ik formeel als concurrenten ‘tegenover elkaar’. Hij, actief voor de gevestigde orde van Adformatie en ik, als ongeleid projectiel hoofdredacteur en uitgever van ReclameWeek en tegenwoordig Fonk Magazine. 
 
Maar waar of wanneer we elkaar ook troffen, een gesprek met Arjo was altijd sprankelend en soms ronduit uitbundig. Onze discussies over ‘het vak’ ga ik voorgoed missen, net zozeer als zijn soms kwetsbare oogopslag die mij in iedere discussie acuut de kaken op elkaar deed klappen.
 
Nicolette Hulsebos
Hoofdredacteur Fonk Magazine
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch