Jildou van der Bijl stopt bij LINDA.

21-12-2022 (14:19) - Media

Jildou van der Bijl, creatief directeur van LINDA., vertrekt na 17 jaren bij het mediamerk. Onder leiding van Van der Bijl groeide LINDA.magazine uit tot een toonaangevend mediabedrijf voor vrouwen dat met taboedoorbrekende thema’s en gezichtsbepalende acties alle vakprijzen won. Van der Bijl stopt per 1 maart 2023, zij blijft lid van de Raad van Toezicht van de LINDA.foundation.

Van der Bijl begon in 2006 bij Mood for Magazines (de uitgever van LINDA.) als hoofdredacteur van La Vie en Rose, OOG (tijdschrift voor het Rijksmuseum) en van de specials (LINDA.wonen, LINDA.mode, en later LINDA.meiden, L’HOMO. en LINDA.man). Samen met Linda de Mol was zij vanaf 2008 twaalf jaar lang hoofdredacteur van LINDA.magazine. In 2019 stapten Jildou van der Bijl en Linda de Mol voor een jaar over naar Net 5 en werd Karin Swerink benoemd tot algemeen hoofdredacteur van LINDA. De laatste twee jaar ontwikkelde Van der Bijl als creatief directeur commercieel creatieve samenwerkingen.

Jildou van der Bijl: “Dat ik zo’n lange tijd, samen met enorm talentvolle mensen, een stempel mocht drukken op het mooiste mediamerk van Nederland, maakt me trots. Ik verlaat dit prachtbedrijf met pijn in mijn hart, aan de vooravond van een spectaculair jubileumjaar, waarvoor alle voorbereidingen zijn getroffen. Mijn tijd zit erop, ik heb zin in nieuwe avonturen. Ik dank mijn dierbare collega’s en natuurlijk Linda de Mol voor alle vrijheid en vertrouwen die ik altijd heb gevoeld.”

Linda de Mol: “Jildou is zeventien jaar van onschatbare waarde geweest voor LINDA. En ik zie haar met pijn in het hart vertrekken. Maar ik gun haar nieuwe avonturen en de vriendschap blijft.”
 


Bureaus

Marketing

Economisch