Nieuwe pay-off Maak morgen mee en nieuwe visuele identiteit voor KRO-NCRV

Nieuwe pay-off Maak morgen mee en nieuwe visuele identiteit voor KRO-NCRV

29-08-2022 (11:43) - Media

KRO-NCRV introduceert haar nieuwe pay-off Maak morgen mee, haar nieuwe logo en haar nieuwe huisstijl.
 
“Je ziet dat in onze huidige complexe samenleving steeds meer mensen worstelen met vragen als ‘Hoe ziet mijn eigen toekomst eruit?", “Hoe ziet de toekomst van onze samenleving eruit” en ‘Hoe ziet de toekomst van onze aarde eruit?’. Vanuit onze identiteit, geworteld in geloof, hoop, en liefde, willen wij mensen inspireren met onze programma’s en aanzetten om zelf in actie te komen.” licht directievoorzitter Peter Kuipers toe. “Mensen maken zich zorgen over hun eigen toekomst en dat van hun geliefden, over onze maatschappij, over onze planeet. Zij voelen zich verantwoordelijk voor een betere toekomst, maar vinden het tegelijkertijd ook lastig om daar vorm en inhoud aan te geven in hun eigen leven. Wij willen hen daarbij helpen, door oplossingen en alternatieven te bieden in onze programma’s.”
 

Maak morgen eerlijker, groener en liever

De campagne die vanaf vandaag te zien en horen is op tv, outdoor, radio en print laat aan de hand van drie voor KRO-NCRV belangrijke thema’s zien hoe morgen anders kan: Maak morgen eerlijker. Maak morgen groener. Maak morgen liever. “Eerlijker gaat over rechtvaardigheid, we laten zien waar burgers in de knel zitten. Wij laten met gedegen onderzoek en betrouwbare informatie zien waar het mis gaat. We tonen waar de problemen zitten, maar kaarten ook de oplossingen aan. Maar eerlijker gaat ook over onze voedselketen, waar het scheef zit, en hoe je zelf kunt zorgen voor eerlijk eten.”, zo vervolgt Kuipers. “Maak morgen groener gaat over de verantwoordelijkheid die wij hebben voor onze planeet. Over hoe je duurzamer kunt leven, andere keuzes kunt maken. Bijvoorbeeld in de supermarkt naar aanleiding van een onderzoek door Keuringsdienst van waarde. Maak morgen groener gaat ook over hoe je kunt genieten van de schoonheid van onze natuur, zoals Beestenbrigade en BinnensteBuiten je laten zien. Maak morgen liever staat voor solidariteit, hoe we als samenleving met elkaar omgaan. Met programma’s als Hij, zij, hen, Hands Up en ons NPO 1-programma Festival van de liefde laten zien hoe belangrijk dat is.”
 

Nieuwe visuele identiteit met opvallende kleurencirkel

De nieuwe visuele identiteit en het nieuwe logo van KRO-NCRV zijn ontworpen door ontwerpbureau Thonik. Kuipers: “Ons nieuwe logo sluit aan op de inspiratie die wij willen bieden en het optimisme dat we met elkaar de wereld van morgen beter kunnen maken. Daarom is gekozen voor een onderscheidend lettertype en een opvallende kleurencirkel. Deze cirkel is het bindende element in al onze programma’s. En de cirkel komt ook weer terug in de campagne waarin we laten zien hoe onze programma’s de samenleving inspireren.” Big Orange is verantwoordelijk voor het nieuwe soundlogo. De pay-off Maak morgen mee en de bijbehorende campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau. 
 

Credits 

Creatie en strategie: Roorda Reclamebureau
Regisseur: Victor Vroegindeweij (CCCP)
Producer: Barend Ballering (CCCP)
Camera: Nanko Goeting
Edit: Mark Wallaard
Muziek: Jorrit Kleijnen
Grading: Barry Clarke (Captcha!)
Geluid: SoundCircus
Fotografie: Darren Smith
Verantwoordelijk bij klant: Suzan Bloemscheer, Samantha James, Anita La Fors, Sandra Hilster en Peter Kuipers
 

KRO-NCRV : Maak Morgen Mee TVC1 from Roorda Reclamebureau on Vimeo.

 

 

KRO-NCRV : Maak Morgen Mee TVC2 from Roorda Reclamebureau on Vimeo.


Bureaus

Marketing

Economisch