Nieuwe podcast over de toekomst van de arbeidsmarkt

02-06-2022 (10:47) - Media

De eerste aflevering van 'Goed Geregeld Werk' verschijnt, een podcast van Randstad Groep Nederland die is ontwikkeld door audio agency Airborne. Deze vijfdelige serie brengt de steeds groter wordende problemen op de Nederlandse arbeidsmarkt in kaart en gaat op zoek naar oplossingen.
 
In de podcast spreekt journalist en documentairemaker Hans Busstra met verschillende scherpe denkers die een uitgesproken visie hebben op de arbeidsmarkt. De reeks start met Hans Borstlap. Hij leidde de commissie die Nederland in 2020 wakker schudde met de boodschap dat de arbeidsmarkt dringend hervormd moet worden. Inmiddels, ruim twee jaar later, is er van hervormingen maar weinig terecht gekomen en zijn de problemen groter dan ooit. Het nijpende personeelstekort waar vrijwel elke sector mee kampt, is daarvan één van de meest zichtbare voorbeelden.
 

Toekomstbestendig

Met merken als Tempo Team, Randstad, Yacht en BMC heeft Randstad Groep Nederland (RGN) dagelijks ruim 70 duizend mensen aan het werk en is al ruim 60 jaar actief in Nederland. Daarmee beschikt RGN over veel inzichten en kennis over hoe de arbeidsmarkt functioneert. Met de podcastreeks wil RGN het maatschappelijk debat op gang brengen over de toekomst van werk in Nederland.
 

Goed Geregeld Werk

Naast oud-topambtenaar Hans Borstlap worden in 'Goed Geregeld Werk' ook andere experts geïnterviewd, namelijk Janine Vos (Chief HR Officer Rabobank), Martijn Arets (expert platformeconomie), Marjolein ten Hoonte (Directeur arbeidsmarkt en MVO Randstad Groep Nederland), Hendrik Noten (auteur van onder meer ‘Fantoomgroei’ en strategisch beleidsadviseur) en Toon Borren (People Operations bij Picnic).
 
Airborne is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het format en de inhoudelijke invulling van de podcast, in samenwerking met journalist en documentairemaker Hans Busstra.
 
'Goed Geregeld Werk' is te beluisteren via alle reguliere podcast platformen, waaronder Spotify en Apple Podcasts.
 

Bureaus

Marketing

Economisch