Nieuwe podcast over kwaliteitscriteria bij mediacampagnes

13-10-2022 (09:52) - Media

Wat is de rol van kwaliteit bij mediacampagnes? Deze vraag en andere uitdagingen in het advertentievak komen aan bod in de tweede podcastserie van de initiatiefnemers van Trust in Media, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Op 13 oktober wordt de eerste van drie afleveringen gelanceerd.

In deze nieuwe serie komen Atva van Zanten (CEO MindShare), Dennis Hoogervorst (Teamlead B2B Research & Insights, DPG media) en Menno van der Steen (Chief Data & Marketing Science, GroupM) aan het woord. Aan de hand van stellingen, onderzoeksuitkomsten en eigen expertise wisselen zij van gedachten over het belang van kwalitatieve criteria, zoals aandacht, vertrouwen, relevantie en engagement bij reclamecampagnes.

Drie hoofdthema's

De eerste aflevering ‘Jouw merk, jouw keuze’ behandelt de meest relevante kwaliteitscriteria. Aflevering 2 ‘Adverteren is meer dan clicks & views’ gaat in op het nut en de beperkingen van impressies en clicks. Welk aanvullend nut heeft de kwaliteit van media daarbij? Hoe bepaal je de juiste campagnestrategie, en zijn er voor elk mediumtype voldoende data aanwezig? In aflevering 3 ‘Hoe bescherm je je merk in de toekomst’ staat de bescherming van het adverterende merk centraal. Welke toekomstige ontwikkelingen hebben impact op al die strategische keuzes? Daarnaast voelen mediaprofessionals zich steeds ongemakkelijker over desinformatie en nepnieuws. Zij willen werk maken van een veilige omgeving voor hun reclamecampagnes.


Bureaus

Marketing

Economisch