RAB: beste radiocommercial maart

18-04-2013 (08:16) - Media

In het onafhankelijke onderzoek naar de radiocommercial van de maand van het Radio Advies Bureau (RAB) is de radiocommercial van RAB zelf “Stel je niets voor” met het soundlogo van Unox als beste beoordeeld door de Nederlandse consument.
 
Richard Kemper vraagt in de commercial om jezelf even niets voor te stellen. Vervolgens laat RAB het soundlogo van Unox horen. Het effect is dat luisteraars de emoties voelen die Unox in de loop der jaren heeft opgebouwd in haar communicatie onder andere met dit geluid. De commercial is onderdeel van een campagne van drie commercials met ook soundlogo’s van McDonald’s en Albert Heijn. 
 
Hi wordt tweede in maart met een radiocommercial die onderdeel is van een rtv-campagne. Ongehoord berichten sturen, zonder extra kosten. Moet je wel bij de goede provider zitten natuurlijk. Vooral de mannen en de jonge doelgroep beoordelen deze commercial positief. De radiocommercial van Hi dingt mee naar de publieksprijs in de Radio Advertising Awards, die op 11 juni in Paradiso wordt uitgereikt. 
 

Derde in maart is de radiocommercial “Platteland” van Stichting Stop Kindermisbruik. Een opvallende campagne omdat er eerlijk en realistisch wordt gecommuniceerd over wat je van je steun mag verwachten.  


RAB

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch