Relatiemagazines: liever van papier

07-05-2009 (10:03) - Media

Het lezen van een gedrukt relatiemagazine behaalt een beter effect dan een digitaal relatiemagazine. Dit blijkt uit een onderzoek door het Cendris Research Center naar de verschillen in ‘het raken en binden’ van lezers van het offline en het online relatiemagazine. Opvallend is dat met name vrouwen hechten aan een gedrukte versie. Een digitaal magazine wordt door slecht een kwart van de respondenten geheel of gedeeltelijk gelezen. De papieren versie leest juist tweederde goed door. Ook wordt het offline magazine in 47% van de gevallen door meerdere mensen in een huishouden gelezen, bij het digitale magazine is dit slechts 20%. En het aantal leesminuten van het offline magazine is hoger; 23 minuten tegenover 12 minuten voor het digitale magazine.
Maar de grootste kracht lijkt uit te gaan van een combinatie van online en offline. Lezers van beide versies van het magazine zijn het meest tevreden, hebben het meeste vertrouwen, ervaren de sterkste binding en vertonen de grootste bereidheid de relatie met de aanbiedende partij voort te zetten.
 


CustomerMedia.nl

Bureaus

Marketing

Economisch