Grand’Italia viert Italiaanse roots in nieuwe campagne

Grand’Italia viert Italiaanse roots in nieuwe campagne

30-06-2025 (11:43) - Campagnes

Grand’Italia, de marktleider in Nederland in pasta en pastasauzen, lanceert een nieuwe merkcampagne met het thema 'Thuis in Italië'. De campagne is ontwikkeld door Joe Public Amsterdam.

De nieuwe positionering is gebaseerd op de Italiaanse oorsprong van het merk. Zoals de naam al suggereert werkt Grand’Italia namelijk met ingrediënten en recepten uit Italië. Al 40 jaar brengt het pastamerk dit met succes naar Nederland.

In de campagne zien we een Nederlands gezinnetje thuis van een heerlijk pastagerecht genieten. De smaak van de pasta doet de dochter denken aan een heerlijke vakantie in Italië. Hetzelfde overkomt vader, maar die heeft de vakantie toch wat anders ervaren. Gelukkig geniet je met Grand’Italia ook thuis van het beste van Italië.

Grand'Italia koos in 2024 voor Joe Public als merkbureau. 

Credits

Klant: Jeroen Stirnberg, Bjorn van Sinttruije, Laura van Kessel
Bureau: Joe Public
Strategie: Jeroen van Eck, Thecla Schaeffer
Creatie: Mats Wilke, Ruben van Dijk, Pepijn Goudsblom
Account: Maaike van ‘t Klooster
RTV: Merel Groenenboom, Lotte de Rooij
Productiemaatschappij: Terminal Loudpictures
Regie: Nils Vleugels
DOP: Floris van der Lee
Edit: Marc Bechtold
Grading: Didrik Braathen
Online: Ton Habraken
Geluid: Public Audio
Voice-over: Whitney