Restyling Revu een succes?

25-06-2010 (09:48) - Media

De restyling die Nieuwe Revu in april doorvoerde, heeft het mannenblad geen windeieren gelegd. De losse verkoop van het blad is in vergelijking met het eerste kwartaal met gemiddeld 30 procent toegenomen. Het aantal abonnees blijft stabiel. Dat blijkt uit onderzoek dat Revu heeft laten doen naar aanleiding van de eerste vier gerestylde nummers. Het lezersonderzoek zou verder uitwijzen dat Revu-lezers over het algemeen positiever zijn over de cover, dat nieuwe columnisten als Carice van Houten en Rutger Castricum in de smaak vallen, en dat ze meer van de inhoud tot zich nemen dan voorheen. Volgens chef redactie Gert-Jaap Hoekman zet de stijgende lijn door. De laatste cijfers tonen aan dat de kans groot is dat er dit jaar in totaal meer Revu’s over de toonbank zullen gaan dan in 2009. ‘Dat is vrij uniek. Vooral voor een mannenblad.’

Sinds 14 april verschijnt Nieuwe Revu in opgefriste vorm. Niet lang nadat de redactie onder toenmalig hoofdredacteur Altan Erdogan werd afgeslankt, kreeg het blad onder leiding van opvolger Frans Lomans een nieuwe vormgeving, nieuwe rubrieken en nieuwe columnisten en telt een aantal extra pagina’s. Sindsdien heet het weekblad ook weer Nieuwe Revu, in plaats van Revu. Frans Lomans kreeg bij zijn aantreden de schone taak weer zwarte cijfers te gaan schrijven bij het weekblad, dat tot dan toe verlies leed. Eerder voerde hij die taak al succesvol uit bij Panorama.

 


Villamedia

Bureaus

Marketing

Economisch