Media-first activatie Wednesday trekt recordaantal bezoekers

Media-first activatie Wednesday trekt recordaantal bezoekers

19-08-2025 (14:53) - Marketing

Begin augustus werd Westfield Mall of the Netherlands omgetoverd tot de Mall of Misery, een media-first activatie ter ere van de het tweede seizoen van Netflix' hitserie Wednesday. Het creatieve concept werd ontwikkeld door Paloma en Netflix, samen met WPP Media’s Wavemaker, Ocean Outdoor, Westfield Rise en We Make You Happy.

Van het tijdelijk vervangen van alle Westfield-logo’s tot meeslepende decors, interactieve installaties en digitale media placements: elk detail droeg bij aan een all-inclusive fan experience, volledig in het teken van Wednesday. De activatie verwelkomde uiteindelijk een recordaantal van 10.000 fans. Volgens de makers hét bewijs dat winkelcentra krachtige podia kunnen zijn voor storytelling, community en merkbeleving.

In het getransformeerde winkelcentrum waren verschillende sets uit de serie tentoongesteld, zoals een vervallen kerkhof en kregen bezoekers met behulp van realistische sfx make-up letterlijk de kans om in de huid te kruipen van publieksfavoriet Thing. 

Om de effectiviteit van deze campagne te meten, zal WPP Media een uitgebreid effectiviteitsonderzoek uitvoeren. WPP hoopt met de resultaten de kracht van een media-first aanpak sterker te kunnen onderbouwen.

 


Bureaus

Media

Economisch