RTL en SBS tevreden met cijfers oktober

02-11-2009 (09:41) - Media

Zowel RTL Nederland als SBS Broadcasting hebben hun resultaten over de maand oktober bekend gemaakt. Traditiegetrouw richten zij zich uitsluitend op de doelgroep 20 - 49 jaar en hebben ze 'geweldige resultaten' geboekt. Zo laat RTL Nederland het volgende weten: 'RTL Nederland heeft de beste oktobermaand sinds 2000 gerealiseerd. Het gezamenlijk zenderaandeel van de vier RTL-zenders kwam in de doelgroep 20 - 49 jaar uit op 31,9 procent. Daarmee bleef RTL de concurrentie ruimschoots voor: zowel de SBS-groep als de PO daalden ten opzichte van oktober 2008 (allebei naar 27,5 procent).'

Ook SBS Broadcasting is verheugd: 'De SBS-groep heeft in de maand oktober uitstekend gepresteerd met een gemiddeld marktaandeel van 27,5 procent voor de drie tv-zenders. Familiezender SBS 6 noteerde de op een na beste oktobermaand met een marktaandeel van 14,8 procent. NET 5 kwam tot een aandeel van 6,3 procent en Veronica liet 6,4 procent noteren. Ook de websites van SBS waren in oktober 2009 succesvol met ruim 34 miljoen pageviews en 2,4 miljoen unieke bezoekers, mede door de lancering van het video on demand platform www.veamer.nl. Nog nooit haalden de websites van SBS zoveel pageviews en unieke bezoekers in 1 maand. Vorige maand kwam SBS al in de STIR top 20 binnen door de goede online cijfers van september 2009.'

SBS 6 bereikte in september 11,7 procent van de 13+ doelgroep via internet. RTL 4 realiseerde 20,0 procent en de NOS 26,1 procent. De NOS behaalt gemakkelijk 130 miljoen pageviews per maand. De TROS en de VARA bereiken met hun individuele websites meer bezoekers op internet dan SBS 6, zo kan Broadcast Magazine toevoegen aan de berichtgeving van SBS.


Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch