Samenwerking tussen LINDA. en HEMA

05-09-2022 (11:44) - Media

Met de start van de maand september, ook wel de modemaand genoemd, kondigen LINDA. en HEMA een nieuwe samenwerking aan. Om de basics van HEMA op een nieuwe, meer fashionable manier onder de aandacht te brengen, komt LINDA. met een 76 pagina tellende special ‘GOED.’, waarin een ode wordt gebracht aan de mode van HEMA. Ook verschijnt er een HEMA magazine waarin de herfstmode op een typische LINDA. manier wordt verbeeld.
 
In GOED. zijn de basics van HEMA uitvergroot, worden ze in een ander licht gezet, of met een andere functie. Zo zijn er topcreaties gemaakt van HEMA-producten, zoals een rok van douchegordijnen. Maar in deze special staat ook genoeg draagbare inspiratie, tipt LINDA. haar ‘favorieten’ en mogen de HEMA bh’s - voor elke maat en elke vorm - niet ontbreken. Op de cover een hoofdrol voor het bestverkochte modeaccessoire van HEMA; de panty.
 
GOED. verschijnt als cadeau bij hele oplage van LINDA.loves 9 (vanaf 20 september verkrijgbaar) én van het LINDA. oktober nummer (LINDA.219), dat vanaf 21 september in de winkel ligt. De laatste is inclusief een kortingspas met 15% korting op alle HEMA mode. GOED. en LINDA.219 zijn ook in een pakket te koop in de HEMA winkels.
 
Het HEMA magazine, gemaakt door de makers van LINDA., wordt huis-aan-huis verspreid in een oplage van 4 miljoen, en is een doorvertaling van GOED., waarbij de focus meer op de producten ligt.
 

Ode aan de helden van HEMA

Bas Verheijen, Chief Customer Officer HEMA: “Al bijna 100 jaar is HEMA de klok rond compleet met alledaagse producten die praktischer, mooier en beter zijn en bovendien ook langer meegaan. Dat geldt ook ons fashion assortiment. Wij wilden dat graag eens op een heel andere manier laten zien en uitleggen aan onze klanten, maar ook aan de rest van Nederland. En wie begrijpt fashion beter dan LINDA.? Zij brengen een ode aan de helden van HEMA die al bijna 100 jaar in de mode zijn. Ik vind dat onze samenwerking geresulteerd heeft in twee prachtige magazines. Een verrassend goede match: HEMA & LINDA. Wij zijn erg trots op het resultaat en hopen hier velen mee te verrassen.”

Jildou van der Bijl, creatief directeur LINDA.: “HEMA en LINDA. passen bij elkaar. Onze merken delen een aantal waarden: Hollands, herkenbaar, humor en niet bang om het anders te doen, maar we versterken elkaar ook. Dat hebben we vooral gemerkt in de samenwerking met het team van HEMA, dat ons veel vrijheid en vertrouwen heeft gegeven. Het resultaat is twee vernieuwende magazines - één special bij LINDA., de ander komt bij bijna alle huishoudens van Nederland in de bus - waarbij we met LINDA.-ogen naar de iconische basics van HEMA hebben gekeken. Een team van de beste modefotografen en -stylisten hebben geweldige modeshoots met HEMA-producten gemaakt. Supertrots zijn wij.”
 

Bureaus

Marketing

Economisch