Sky Radio Group komt met ‘GRP-Impressie Converter’
17-07-2013 (07:52) - Media
De Sky Radio Group biedt adverteerders en mediabureaus de mogelijkheid om audio impressies om te zetten in radio-GRP’s en vice versa. Per 1 juli heeft de Sky Radio Group de ‘GRP-Impressie Converter’, afgekort GIC, gelanceerd.
Aan de hand van de gebruikersgegevens uit de database van MyRadio weet het systeem precies wie wanneer luistert. Deze data zijn het uitgangspunt geworden van de GRP-module die dit voorjaar ontwikkeld is door de Sky Radio Group en de markt in staat stelt MyRadio effectief in te zetten bij een reguliere radiocampagne.
De module berekent het aantal contactmomenten binnen de doelgroep en gebruikt de meest recente data van doelgroep groottes uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) om tot een radio-GRP te komen. De module zet niet alleen impressies om in GRP’s, maar is ook in staat het aantal GRP’s in een doelgroep als uitgangspunt te nemen en het aantal benodigde audio impressies te berekenen.