Social media nauwelijks gebruikt bij sollicitatie

27-03-2013 (08:21) - Media

Bijna de helft van de Nederlanders (45%) geeft de voorkeur aan het sturen van een gerichte sollicitatie om in beeld te komen bij bedrijven waar ze willen werken, gevolgd door een open sollicitatie, met 44%. 
 
Social media worden door 8 procent van de Nederlanders gebruikt. Alleen jongeren maken hier iets vaker gebruik van om in beeld te komen bij potentiële werkgevers. Ook schrijven zij zich meer in bij talentpools. Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van onderzoeks- en adviesbureau Intelligence Group waar per kwartaal 5.000 personen voor worden ondervraagd.
 
Nederlanders kiezen vooral voor een gerichte sollicitatie om in beeld te komen met werkgevers. Meer dan een kwart zet daarnaast het eigen netwerk in. ZZP’ers daarentegen gebruiken het vaakst hun netwerk om in contact te komen met bedrijven (44%). 
 
Daarnaast maken Nederlanders met een hogere opleiding, meer gebruik van hun eigen netwerk dan Nederlanders met een lager opleidingsniveau. De (potentiële) Nederlandse beroepsbevolking kiest er vooralsnog voor om via de geijkte kanalen in beeld te komen en minder voor nieuwere kanalen, zoals social media en talentpools.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch