‘TMG had Hyves nooit moeten kopen’

06-02-2013 (08:24) - Media

De koers van TMG is onduidelijk en bij CEO Herman van Campenhout ontbreekt het aan visie, schreef Adformatie twee weken geleden. Klopt dat beeld eigenlijk wel, vroeg Fonk online zich af. We vroegen het de bezoekers van de site middels een poll en de uitkomst is verrassend.
 
Maar liefst 37 procent zag het al misgaan bij de aanschaf van het ooit zo succesvolle en nu weer bijna vergeten Hyves. Ruim een kwart denkt eerder dat oud-TMG topvrouw Marianne Zwagerman een wraakoefening deed door een boekje open te doen in Adformatie.
 
Van Campenhout moet weg. Net als Sjuul Paradijs. Een frisse wind is hard nodig, meent 16 procent van de stemmers. 14 procent ziet het niet zo somber in. ‘Onzin! TMG is nog steeds een van de grootste uitgevers en dan is een uitschuiver zo nu en dan geen ramp.’
 
Tot slot, 7 procent heeft advies voor TMG. De uitgever moet zich vooral blijven richten op print. De kwaliteit van TMG-titels Telegraaf, Sp!ts en Metro hobbelt achteruit sinds Van Campenhout te druk is met zijn online focus.
 

 


Reacties

Ik denk dat TMG nog veel kan leren van Microsoft en Google. Je meldt je aan voor Gmail en je hebt bijna automatisch Google-docs, Youtube enzovoort. Bij Outlook.com is dat ook het geval. Kijk hoe snel dat Microsoft Skype heeft geïntegreerd! Echt geweldig.

Een account op Telegraaf.nl, DFT.nl of een andere TMG-dienst betekent niet (bijna) automatisch ook een Hyves-account. Die databases van de verschillende TMG-producten moeten m.i. veel beter aan elkaar gekoppeld worden.

Bij TMG werken betere journalisten dan bij Google, Microsoft, Twitter of Facebook.... daarvan ben ik overtuigd! Hyves kan oprecht een succes worden, maar dan moet je er wel een "Mijn TMG"-achtig product van maken.
Jurjen @ 06-02-2013 21:56 uur
De mens is een kudde dier, daar ook dat hyves gekocht is simpelweg omdat facebook te duur was. Maar zelfs toen al was duidelijk dat facebook ver voorbij hyves ook alleen bij de Nederlanders. Dus de vraag is wat nu na twitter? Want durf zelfs te claimen dat titter veel wegkaapt bij facebook. Eigenlijk moeten ze proberen iets geheel nieuws of iets waar iedereen aan denkt. Ik noem een whatsapp? Waarom nog geen whatsapp.com? Al zou het aleen maar zijn wat de trends zijn waar mensen over discussieren op whatsapp. Dat je bij je bericht zet, wereldwijd ok.
Remy Bosman @ 08-02-2013 00:19 uur

Bureaus

Marketing

Economisch