Topmaand maart voor RTL
02-04-2010 (09:47) - Media
RTL Nederland heeft in maart een marktaandeel van 33,4 procent behaald in de commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar. ‘Dat is met name te danken aan de ijzersterke programmering van RTL 4 en de hoge scores van RTL 7. De Publieke Omroep komt op 27,8 procent uit en de SBS Groep op 25,4 procent’, aldus een woordvoerder van RTL donderdag. Van de RTL-zenders scoorde RTL 4 het hoogst. ‘RTL 4 scoorde in maart opnieuw bijzonder goed en bleef de concurrentie ver voor.’
RTL 4 behaalde in maart een zenderaandeel van 18,6 procent in de doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar. ‘Het weekend werd gedomineerd met X Factor op vrijdag (1,5 miljoen kijkers), Ik Hou Van Holland op zaterdag (2,3 miljoen kijkers) en Postcode Loterij Miljoenenjacht op zondag (1,4 miljoen kijkers). Ook Wat Vindt Nederland? en Echt Waar?!, twee programma’s van Jack Spijkerman, deden het erg goed op de late zaterdagavond. Het nieuwe format Echt Waar?! ging veelbelovend van start met 1,7 miljoen kijkers. Op donderdag trok de eerste aflevering van het eveneens geheel nieuwe ‘Bonje Met De Buren’ 1,3 miljoen kijkers.’