Tour de France bezorgt NPO groter marktaandeel

08-08-2013 (08:05) - Media

Juli is de maand van de Tour de France. Niets zo vreemd dat de publieke omroepen vorige maand over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,4% behaalden. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 21,6% en de SBS zenders 14,8%. 
 

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 32,4%, de zenders van RTL Nederland 26,6% en de SBS zenders 19,5%. In juli bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 156 minuten. In 2012 was dit in juli 173 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 3,9% van de totale kijkdichtheid in de maand juli. 


SKO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch