Turff installeert advertentieschermpjes in 2000 studentenhuizen

11-10-2022 (15:46) - Media

Als je binnenkort digitale advertenties op een tabletschermpje in studentenhuizen ziet hangen: dat is De Turff. Deze slimme tablet hangt binnenkort in 2000 studentenhuizen aan de muur om de papieren turflijstjes te vervangen voor het bijhouden van gedeelde uitgaven. Turff hoopt hiermee digitaal adverteren naar de woonkamer te halen.

De Turff is ontwikkeld door een groep Delftse studenten. Henry Tang, medebedenker en natuurkundestudent aan de TU Delft: “Veel studentenhuizen houden met pen en papier bij wie wat pakt uit de gezamenlijke voorraad. Zo worden de kosten eerlijk verdeeld en kan je gezamenlijk inkopen doen. Het traditionele turflijstje is echter foutgevoelig. Wij dachten: dat kan beter”. 

Gratis voor studenten

De Turff-tablet is voor de gebruikers gratis doordat advertenties worden getoond als screensaver. “Er is veel animo”, zegt Tang. “We krijgen aanmeldingen van verenigingen tot bedrijfskantines. We bieden adverteerders de mogelijkheid om gericht te adverteren in de woonkamer van studenten. We zien onszelf als Digital out of Home, maar dan in huis." Unilever, Heineken en Red Bull behoren al tot de klanten.

Digital adverteren in de woonkamer

Op het platform zijn inmiddels al meer dan 10 miljoen consumpties bijgehouden door studenten. Tang: “Inmiddels bereiken we meer dan 22.000 bewoners. Het doel is om heel studerend Nederland te veroveren”. 


Bureaus

Marketing

Economisch