We kijken steeds digitaler

22-07-2010 (09:34) - Media

Het Nederlandse televisielandschap digitaliseert verder. 55% van de Nederlandse huishoudens is nu voorzien van digitale televisie. Significante stijging TV kijken via Internet. 40% van de huishoudens kijkt wel eens TV online. Dit blijkt uit het Establishment Survey van SKO, dat jaarlijks door Intomart GfK wordt uitgevoerd. In de eerste helft van 2010 werden bij 3.091 Nederlandse huishoudens de belangrijkste televisiekenmerken vastgesteld.

Steeds meer huishoudens in Nederland hebben de mogelijkheid digitaal televisie te kijken. Het totale percentage digitale ontvangst is gestegen naar 55%. De belangrijkste digitale groei is toe te schrijven aan Digitenne (nu 12,6%) en digitale Kabel (nu 26,4%). De daling van schotelbezit zet door (5,8%). 

Het kijken naar televisieprogramma’s op internet (WEB-TV) blijft sterk groeien in 2010. In de tweede helft van 2009 keek 34,9% van de Nederlandse huishoudens wel eens tv via de computer. In de eerste helft van 2010 stijgt dat significant door naar 40,1%.

Eén op de vijf huishoudens (22%) heeft een harddisk recorder.
Bij de randapparatuur die op het tv-toestel is aangesloten, is er geen sprake van een sterke stijging. Van 21,6% in de tweede helft van 2009 naar 22,1% in de eerste helft van 2010. Wel is er een kentering zichtbaar in het type harddisk. Steeds vaker zit de harddisk in de settop box geïntegreerd (nu 11,1%) en is het niet langer een los apparaat (nu 9,7%).
 


SKO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch